Hoe kan je met content jouw Google Ranking een boost geven?

Als jouw merk of bedrijf al enige tijd content maakt, bereikt het waarschijnlijk een punt waarop een deel van de nieuwere inhoud overlapt met bestaande inhoud. Of misschien heb je verschillende gerelateerde, maar relatief dunne stukken gepubliceerd. Aangezien veel mensen zijn verkocht met het idee dat meer inhoud beter is, is het potentiële probleem hier misschien niet duidelijk. Wij zijn dit vaak voorkomen in de zoekmachine marketing.

Als dit niet wordt gecontroleerd, kan dit een situatie creëren waarin je meerdere stukken inhoud hebt die strijden om dezelfde zoekintentie. Meestal streven de algoritmen van Google ernaar om voor een bepaalde zoekopdracht niet meer dan twee resultaten van hetzelfde domein weer te geven. Dit betekent dat u, hoewel u waarschijnlijk al concurreert met andere bedrijven in de zoekresultaten, ook met jezelf concurreert en niet het beste werk laat zien. Dit heeft negatieve gevolgen voor jouw zoekmachine marketing.

Door inhoud te consolideren, kun je het uit de weg gaan en de kans vergroten dat de gewenste pagina een goede positie in de zoekresultaten krijgt wat de zoekmachine marketing een boost geeft. Het kan ook de inspanningen voor het opbouwen van links verbeteren, aangezien andere sites slechts één versie van jouw inhoud hebben om naar terug te verwijzen. Daarnaast kan het gebruikers ook gemakkelijker maken om de informatie te vinden waarnaar ze op zoek zijn, en jou helpen om af te komen van slecht presterende content die mogelijk meer kwaad dan goed doet voor de zoekmachine marketing.